icon

Wat is (een) Polo?

Wat is (een) Polo? Op die vraag zijn verschillende antwoorden mogelijk. Denkt u als eerste aan de sport met die ponies? Of had u de auto in gedachten? De kleding van Ralph Lauren kan natuurlijk ook (of het parfum van dat merk, niet te vergeten). En dan zijn er ook nog snoepjes van Nestlé.
Alle antwoorden zijn uiteraard goed en behalve de sport zijn ze natuurlijk ook allemaal als merk geregistreerd. Dat bijt elkaar in beginsel niet: het gaat immers om duidelijk verschillende producten.

Maar toen kwamen de eu.domeinen. Het domein www.polo.eu kan maar één keer worden vergeven. Zoals u weet uit eerdere bijdragen op onze weblog (deze bijvoorbeeld, en deze) hadden merkhouders in de door Eurid uitgevaardigde “Sunrise period” voorrang bij het verkrijgen van een eu.domein. Zijn er echter meerdere merkhouders, zoals in dit geval, dan geldt binnen die categorie gewoon weer de regel “wie het eerst komt, het eerst maalt”.

And the winner is…: Volkswagen (zo meldt o.a. de BBC). Zowel deze autofabrikant, als Ralph Lauren, als Nestléé hebben zich binnen vijf minuten van elkaar voor het domein aangemeld, zo blijkt uit het bericht. Ralph Lauren was een goede tweede na Volkswagen, maar kwam nét drie minuten en 24 seconden te laat. Nestlé eindigde als derde (maar kan wellicht nog in de herkansing met haar in Nederland toch veel bekendere product Rolo.

Over vier weken is www.polo.eu beschikbaar. Net als onze site www.wieringa.eu trouwens (als er tenminste niemand ons te vlug af is geweest…)

Heeft u vragen?

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Wat is (een) Polo?

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Schrijf u in voor onze nieuwsbrief